MovieZOO

Købs- og leveringsbetingelser

Købs og leveringsbetingelser


Sådan handler du:


Køb af varer


Hvordan foretager jeg et køb på moviezoo.dk?

1. Først findes de varer du ønsker og disse lægges i indkøbskurven via "Læg i kurv” knappen. 

Indkøbskurven findes i øverste højre hjørne og bliver gul når der lægges varer i den.


2. Når du har fundet de varer du ønsker at købe, kan du gå til kassen, ved at klikke på ”Til kassen” i indkøbskurven. Her kan du kontrollere om antal og indhold i indkøbskurven er korrekt inden du går videre.


3. Hvis du ikke er logget ind vil du få mulighed for det her. Det er ikke noget krav at du skal være logget ind for at handler og du kan blot vælge ”Til kassen” for at gå videre.


4. Hvis du er logget ind vil systemet have udfyldt din adresse og du skal nu blot udfylde de resterende felter. Hvis du ikke er logget ind skal du selv udfylde alle felter. Bemærk at du har mulighed for at angive anden leveringsadresse. Når du er klar trykker du på ”Betal” knappen.


5. Hvis du har valgt et betalingskort, skal du nu angive dine kortoplysninger.


6. Når dine kortoplysninger er blevet godkendt af Nets, sender systemet dig videre til en kvitteringsside. Kvitteringen bliver også fremsendt via e-mail.



Forudbestilling

Du kan forudbestille en titel som først udkommer på et senere tidspunkt.


Vær opmærksom på at vi desværre ikke har mulighed for at del-levere din ordre.

Hvilket vil sige, at bestiller du lager varer sammen med en endnu-ikke-udkommet vare vil hele din ordre først blive fremsendt når den forudbestilte vare har release.



Gavekort

Overrask og glæd en ven, din mor, din far, din kone, din mand, din kæreste, din søster, bror eller din nabo med et gavekort til moviezoo.dk


Du kan udskrive gavekortet og forære det som gave, eller sende det direkte til modtageren af gavekortet ved at indtaste dennes e-mail.


Kortet angiver din hilsen, dit gavebeløb og en kode, som modtageren efterfølgende kan bruge, når gavekortet skal benyttes hos MovieZoo.dk.


Et MovieZoo.dk gavekort er gyldig 1 år fra udstedelsesdatoen. Udløbsdatoen er angivet på det enkelte gavekort. Der er 14 dages fortrydelsesret på køb af gavekort.

 


Sådan bruger du et gavekort: 

I tjek-ud forløbet skal du blot vælge Gavekort som betalingsmetode.

Du skal herefter vælge, hvordan du ønsker at betale et evt. restbeløb.


Ellers forgår hele tjek-ud forløbet som ved et almindelig køb – se mere om hvordan du foretager et køb på MovieZoo.dk under køb af varer.


 


Betaling:


Fragt og ekspeditionsomkostninger


Fast fragtpris kun kr. 29,95 / Ved køb for mere end kr. 500,- er fragten gratis (gælder kun i Danmark)


DKK 46,00 for ekspedition til offentlige institutioner (EAN).


Ekspeditionsgebyret er pr. ordre og betales kun én gang, uanset hvor mange varer du bestiller.


Ved forsendelse til udlandet er portoen pr. forsendelse afhængig af destinationslandet. 

Se oversigten her


Betalingsmetoder

Der kan på MovieZoo.dk betales på følgende måder:


Betalingskort
 Dankort 
 Visa/Dankort
 Visa (udenlandsk)
 Visa Electron
 Master Card
 MobilePay
 Forbrugsforenings kort
 Paypal

  


Bemærk: vi afsender ikke bestillinger pr. efterkrav.


Hvornår trækkes pengene 

Efter gældende regler for betalingskort på internettet trækker vi først pengene på din konto, når vi sender din ordre. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved bestillingen.


 


Dobbeltreservation på kort

Ved betaling med VISA Electron og MasterCard laver din bank en reservation af det fulde beløb på din konto.


Hvis vi ikke kan ekspedere din ordre inden for 7 dage, dette kan være tilfældet ved f.eks. forudbestillinger, vil banken foretage endnu en reservation. Denne reservation oprettes automatisk når vi ekspederer din ordre. Derved kan der ske en dobbeltreservation af beløbet på din konto.


En reservation vil typisk foregår således:


Hvis MovieZoo hæver beløbet inden for 7 dage, bruger vi den eksisterende reservation.


Hvis MovieZoo hæver beløbet i perioden 7-45 dage efter ordrens oprettelse, laves en ny reservation automatisk ved ekspeditionen, men uden at den gamle reservation bliver slettet. I dette tilfælde sker der altså en dobbelt reservation af beløbet på din konto, selv om MovieZoo kun kan hæve beløbet én gang.


Den første reservation vil automatisk blive tilbageført til din konto 45 dage efter den oprindelige ordredato.


Hvis du ikke ønsker at vente de 30 dage fra bestillingsdatoen på at den første reservation automatisk bliver ophævet, kan din bank manuelt ophæve den først reservation. For at de vil gøre dette skal MovieZoo sende banken en fax med relevante oplysninger. 


Vi skal derfor bruge navnet på din bank samt et telefonnummer, faxnummer og gerne din kontaktperson i banken. Vi skal også bruge dit reg. og kontonummer. Herefter kan banken ophæve reservationen af beløbet.


Bemærk enkelte banker tilbyder ikke denne service og i disse tilfælde har MovieZoo desværre ikke mulighed for at hjælpe.

 


Eksisterende ordre:


Ordrestatus

Hvis du har oprettet en konto, evt. i forbindelse med dit køb, så kan du logge ind og følge din ordre under ”historik” på ”Min konto”.


Manglende kvittering

Har du ikke modtaget din kvittering kan det måske skyldes:


At din e-mail adresse er indtastet forkert i forbindelse med du oprettede din ordre.

At kvitteringen er blevet fanget af dit spam-filter og endt i ”uønsket e-mail”.


I værste fald er din ordre ikke er gået korrekt igennem til os.


Kontakt vores kundeservice og så undersøger vi sagen.


Jeg har ikke fået mine varer

Kontakt kundeservice på mail: kontakt@moviezoo.dk


 Varerne er ikke afsendt

Vi afsender altid en ordre så snart varerne er tilgængelige på vores lager. Hvis din ordre er forsinket i forhold til den forventede leveringstid, som er angivet på din kvittering, skyldes det som regel at vi afventer enkelte vare på din ordre fra vores leverandører. Vi rykker løbende vores leverandører for forsinkede vare, men ønsker du ikke at vente længere er du naturligvis meget velkommen til at kontakte vores kundeservice.


Ændre leveringsadresse

Så længe en ordre endnu ikke er ekspederet kan vores kundeservice ændre din leveringsadresse.


Husk at have dit ordrenummer parat.


Afbestil en ordre

Er din ordre endnu ikke afsendt kan du annullere din ordre via linket i din kvittering. Du kan også kontakte kundeservice og bede dem om at gøre det for dig. Husk at have dit ordrenummer parat.


Levering:


Leveringstider

Hvor finder man leveringstiden på en vare?


Leveringstiden finder du ved siden af billedet, på den pågældende vare – enten på oversigtssiden eller detaljesiden 


Hvad betyder de forskellige leveringstider?

Vi arbejder med 2 forskellige intervaller:


1-3 dage = varen er på lager og afsendes med det samme.

3-7 dage = varen kan hurtigt tilgå vores lager fra vores leverandør.


Den anførte leveringstid er vejledende. Der kan opstå situationer der er uden for vores rækkevidde, f. eks. ved vareknaphed, mangelfuld levering fra tredjemand, udsolgte varer, udgåede varer og udskudt udgivelsesdato. Ved væsentlig forsinkelse, vil vi så vidt muligt underrette køber herom.


Bemærk, din ordre sendes først, når den er samlet

Din ordre afsendes først, når den er samlet. Det betyder, først når alle varerne er kommet til vores lager. Det kan derfor være hurtigere for dig, at lave særskilte ordrer på varer, der endnu ikke er udkommet, eller som har ukendt leveringstid. Tjek leveringstiden på de enkelte varer.


Vi sender dig en besked på e-mail, når din ordre afsendes.


Anden leveringsadresse

Du kan ved bestilling afgive om du ønsker varen leveret hjem til dig selv, eller om du ønsker en anden leveringsadresse (f.eks. i forbindelse med gaver).


Ved ordreafgivelse er der mulighed for at indtaste 2 adresser:


Den første adresseboks udfyldes med betalers adresse. 

Den anden adresseboks udfyldes med modtagers adresse.


Hvis betalers adresse og modtagers adresse er den samme, er det kun nødvendigt at udfylde betalers adresse.


Emballage

Ordren vil altid være pakket neutralt, så indholdet ikke fremgår udenpå emballagen.


Forsendelse til Danmark

Til adresser i Danmark sender vi din ordre med Post danmark.


Når du bestiller varer på www.MovieZoo.dk, kan du vælge om du vil afhente den ved et Post Danmark afhentningssted, eller mod et omdelingsgebyr på 20  kr., have den leveret hjem.

Vær opmærksom på, at Post Danmark eller MovieZoo.dk ikke hæfter for tyveri efter aflevering.


Forsendelse til Udlandet

Det er muligt at få leveret til det meste af verdenen. Du kan se den samlede oversigt over de lande som MovieZoo leverer til ved at klikke her


Ved forsendelse til udlandet er portoen pr. forsendelse afhængig af destinationslandet.


Den anførte leveringstid gælder kun for Danmark. Der må påregnes længere leveringstid til udlandet.


Vi arbejder fortsat på, at åbne op endnu flere destinationer. Hvis det ønskede land ikke er repræsenteret på listen så send en mail til kontakt@moviezoo.dk.


Til adresse i udlandet sender vi din ordre med GLS, DHL eller FedEx.

 


Returret & reklamation


Returnering af varer

Du har altid 45 dages fortrydelsesret fra den dato du har modtaget varen.

Fortryder du købet, kan du for egen regning sende varen tilbage til nedenstående adresse senest den 45. dag efter modtagelsen, eller du kan nægte at modtage varen når den leveres.

Hvis du sender varen retur, skal den være i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Det vil sige at fortrydelsesretten bortfalder, hvis folien på varen er brudt.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til (indsæt rette klagenævn for din webshop, eksempelvis Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.) Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her:http://ec.europa.eu/consumers/odr/

En klage over en vare købt hos hos kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr .Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kontakt@moviezoo.dk